Oproep redactieteam

Geachte lezers, beste AMEM leden,

U heeft nu de AMEM nieuwsbrief van het derde kwartaal van 2019 in handen. Als u dit leest ben u een AMEM lid en daardoor bekend met ons gedachtengoed, of een persoon die de nieuwsbrief via één van onze leden direct of indirect hebt ontvangen. Dat lid had zeer waarschijnlijk het gevoel dat u niet afkerig stond tegen ons gedachtengoed.

Tot welk van deze twee groepen u ook behoort; dit is een oproep aan u (in het geval dat u van Afro komaf bent).

Voor het tot stand komen van de nieuwsbrief op een niveau dat hoort bij de doelstellingen van de organisatie, is het nodig dat er een bepaalde minimale inspanning wordt gepleegd. Deze inspanning moet van duurzame aard zijn, willen wij het uitbrengen van de nieuwsbrief kunnen garanderen.

Om het uitbrengen van de nieuwsbrief duurzaam te kunnen garanderen, is het onvermijdelijk dat wij als organisatie ook langzamerhand een redactieteam vormen. Hiervoor zijn wij op zoek naar fotografen en journalisten, die evenementen en gebeurtenissen in beeld en schrift voor ons kunnen vastleggen.

U hoeft geen professioneel fotograaf of journalist te zijn om hierbij een bijdrage te leveren. Indien u dit als hobby doet of als student hierin aan het bekwamen bent, zijn uw vaardigheden ook van harte welkom.

Op dit moment is de AMEM nieuwsbrief nog geen publicatie die kostendekkend tot stand komt. Voor studenten zijn wij bereid te regelen dat ze voor hun werk gecompenseerd worden met studiepunten. Voor andere leden/sympathisanten die hun vaardigheden willen inzetten zijn wij nu in overleg om een andere vorm van compensatie mogelijk te maken.

Hoewel u daarbij in gedachten moet houden dat wij op dit moment nog niet het lezersbereik hebben waar wij naar streven, is één van de centrale gedachten in AMEM dat elke vorm van inspanning compensatie verdiend. Alleen op deze manier trainen wij ons denken om af te stappen van het afhankelijk zijn van aalmoezen of die nou van binnen of buiten onze gemeenschap komen.

Het bestuur dankt u bij voorbaat van harte voor uw deelname aan ons redactieteam. U kunt u aanmelden via een e-mailtje naar info@svamem.nl met als onderwerp, ‘AANMELDING REDACTIETEAM’.

Met vriendelijke groeten,

AMEM bestuur